TİYATRO OYUNCULARI MESLEK BİRLİĞİ TOMEB
Tiyatro oyunculuğunun bir meslek olarak nitelikli ve iyi koşullarda icra edilmesini sağlamak, tiyatro oyuncularının ortak çıkarlarını korumak, haklarını İzlemek, tespit edilen İcraların izinsiz kullanımından doğan tazminat ile icraların kullanılmasından kaynaklanan gelirlerin tahsilini ve hak sahiplerine dağıtımını sağlamak amacıyla kurulmuş olan TOMEB (Tiyatro Oyuncuları Meslek Birliği) T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı 21 Ocak 2000 tarih ve 12 sayılı makam onayı İle tüzel kişiliğini kazandı.
TOMEB TARİHÇE
Tiyatro oyunculuğunun bir meslek olarak nitelikli ve iyi koşullarda icra edilmesini sağlamak, tiyatro oyuncularının ortak çıkarlarını korumak, haklarını İzlemek, tespit edilen icraların izinsiz kullanımından doğan tazminat ile icraların kullanılmasından kaynaklanan gelirlerin tahsilini ve hak sahiplerine dağıtımını sağlamak amacıyla kurulmuş olan TOMEB (Tiyatro Oyuncuları Meslek Birliği) 21 Ocak 2000 tarih ve 12 sayılı makam onayı İle tüzel kişiliğini kazandı. Bu tarihe değin tüzüğünün hazırlanması ve Bakanlık düzeyinde gerçekleştirilen çalışmalar, DT Sanatçısı Sayın Yavuz Sepetçi tarafından yürütüldü. 6 Temmuz 2000 Tarihinde 1. Olağan Genel Kurul Sayın Tamer Levent Başkanlığında yapılmış olup alınan kararlarla ilk Yönetim Kurulu yine Sayın Tamer Levent başkanlığında; tiyatro sanatı alanında verimli, ilkelerine uygun, gerçek kişilerin katılımını sağlamak üzere çalışmalarına başladı. 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 42 nci maddesi kapsamında kurulan meslek birliklerinin kuruluş ve işleyişine ilişkin hükümleri içeren 07/04/2022 tarihli ve 31802 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “Telif Hakları Alanında Meslek Birlikleri Yönetmeliği” ile Meslek Birliklerine tüzük değişikliği yapma zorunluluğu getirildi. “Telif Hakları Alanında Meslek Birliği Yönetmeliği” gereğince 12.12.2022 tarihinde gerçekleştirilen TOMEB I. Olağanüstü Genel Kurultayı yapılarak; Meslek Birliği’nin Tiyatro Oyuncuları Meslek Birliği – TOMEB olan adı; Alandaki icracı sanatçıların, tüm sektörlerdeki temsiliyetlerinde yaşanan eksikliklerin giderilmesi adına, Telif Hakları Genel Müdürlüğü'nün de yönlendirmesiyle “Tiyatro, Sinema, Opera ve Bale İcracı Sanatçıları Meslek Birliği” – TOMEB olarak değiştirildi.
İcracı Sanatçılar için işlevsel bir telif hakları sisteminin oluşmasına katkı sağlamak. Temsil ettiğimiz meslek sahiplerinin haklarını ve çıkarlarını her platformda temsil etmek ve korumak.
Temsil ettiğimiz; Tiyatro, Sinema, Opera ve Bale icracı sanatçılarının ürettikleri sanat eserlerinin/performanslarının ülkemizde ve dünyada telif hakları olarak karşılığını bulmasını sağlamak.
Birliğin Adı, Merkezi ve Faaliyet Alanı Madde 1- 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 4630 sayılı Kanunla değişik 42’nci maddesi ve “Telif Hakları Alanında Meslek Birlikleri Yönetmeliği” hükümlerine göre kurulan Meslek Birliğinin adı Tiyatro, Sinema, Opera ve Bale İcracı Sanatçıları Meslek Birliği’dir. Kısa adı TOMEB’dir. Merkezi Ankara’dır. Birlik, İcracı Sanatçı hakları alanında faaliyet gösterir. Birlik Tüzüğü, Telif Hakları Alanında Meslek Birlikleri Yönetmeliği’ne uygun olarak düzenlendi.
Değerli TOMEB Üyeleri merhaba, 20 Aralık 2021 tarihinde TOMEB 10. Genel Kurulumuzun; gerek katılımlarınızla, gerekse çalıştığınız illerden bizzat notere giderek gönderdiğiniz değerli vekaletnamelerinizle gerçekleşmesini sağlayan sizlere, Meslek Birliğimizin yaşamasına verdiğiniz destek ve katkılara en başta teşekkür ederek sözlerime başlamak isterim. Bu teşekkürü Genel Kurulumuzun sonrasında bütün üyelerimize o tarihte yapmıştım. Ama gerçekten desteğiniz bu günlere gelmemizde, varlığımızı sürdürebilmemizde yaşamsal bir öneme sahipti. Buradan web sayfamıza giren, bu mesajı okuyanların da siz değerli üyelerimizin TOMEB’i ne kadar çok sevdiğinizi ve zor zamanda nasıl sahip çıktığınızı bilmelerini istediğim için tekrar teşekkür ettim. TOMEB’in yeni açılan bu web sayfasında TOMEB’in kuruluş tarihçesi, kurucuları, STK lar içerisinde Meslek Birliklerinin hangi ana mevzuatta tabii olduğu, hangi konuların iş alanına girdiği gibi bilgileri burada bulacaksınız. Web sayfamızın büyük bir kısmı genel internet kullanıcılarına açık olacak. Tamamı ise sadece Birliğimizin üyeleri ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunuyla bağlı bulunduğumuz T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürlüğü ilgililerine açık olacaktır. Meslek Birliğimize üyelik ile bağlı olan bütün üyelerimize alanımızla ilgili haklarının takibi ve alacaklarının mirasçılarına kadar telifini koruma ve tahsil etmede üzerine düşen yükümlülüklerini yerine getirmek için ve bu konularla ilgili bütün sorularınıza cevap verebilmek için bu web sayfamız hizmetinize girmiştir. TOMEB’in 10. Genel Kurulu’ndan itibaren yaptığı bütün çalışmalarını, faaliyetlerini, 07/04/2022 tarihli ve 31802 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan ve Meslek Birliklerine tüzük kurultayını zorunlu hale getiren “Telif Hakları Alanında Meslek Birliği Yönetmeliği” gereğince 12.12.2022 tarihinde gerçekleştirilen TOMEB I. Olağanüstü Genel Kuruluyla yapılan tüzük değişikliğini ve yapacağı alan içi çalıştaylar ve sahne sanatlarının büyük bir kısmını kapsayan (tiyatro, sinema, opera ve bale) icracı sanatçılarının gündemini ilgilendiren konuları bu sayfada bulabilirsiniz. Sizlerden gelecek olan dilek ve temennilerle çok büyük bir aile olan icracılarımızın, 1926 da kurulan Ankara Devlet Konservatuvarından bu güne kadar gelen bütün sorun ve çözüm önerilerine katkı ve destek vermeye hazır olduğumuzu, bütün üyelerimiz ve sanatçı dostlarımıza duyururum. Bu duygu ve düşüncelerle yeni açılan web sayfamızın bütün sanat hayatına katkı ve ışık tutmasını diler, sevgi ve saygılarımı sunarım.
ALPER KAFA
(1939 - 13 Şubat 2020), Tiyatro rejisörü, oyun yazarı, oyunculuk ve reji eğitmeni duayenimiz.
Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro-Oyunculuk Bölümünden 1963’te mezun oldu ve Devlet Tiyatroları’nda çalışmaya başladı. Birkaç ay sonra Devlet Tiyatroları’ndan ayrılarak İstanbul’da Arena, Gen-ar, Küçük Sahne, Ankara’da Ankara Sanat Tiyatrosu ve Ankara Birliği’nde çalıştı; Ankara Oyuncuları’nın kurucularından biri oldu. Bu tiyatroda sergilenen, Aziz Nesin’in “Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz” ile “ Zat-ı Devletleri İbiş Hz.” oyunlarının müziklerini besteledi. 1972’de Devlet Tiyatroları’na döndü ve sırasıyla İzmir DT, Trabzon DT (kurucu ve sanat yönetmeni) Adana DT (sanat yönetmeni) ve Ankara DT’de çalıştı. 1988’den, 2005’te yaş sınırından emekli oluncaya kadar Devlet Tiyatroları Başrejisörü olarak görev yaptı.[2] İlk profesyonel rejisini 1965 yılında gerçekleştirdi. Devlet Tiyatroları’ndaki görevlerinin yanı sıra İzmir Devlet Konservatuvarı, Ege Üniversitesi B.Y.Y.O. ve Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nda oyunculuk, diksiyon ve fonetik; Bilkent Üniversitesinde reji ve oyunculuk dersleri verdi. Oyun yazarı, rejisör ve oyuncu olarak biri yurt dışından olmak üzere 30’u aşkın ödüle sahiptir. Ödülleri arasında kendi yapıtı “Giordano Bruno” sahnelemesinden ötürü yazar ve rejisör olarak aldığı, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği‘nin “Aziz NESİN” adına düzenlediği büyük ödülün yanı sıra “Promete 1940” oyununun yazarı olarak aldığı Hasan Ali Yücel Ödülü de vardır.
Yapıtları arasında Yağmurlar Yağınca, Ramazanla Cülide, Kısmet, Giordano Bruno, İki Kalas Bir Heves, Gerçek Kurbanın Acısı, Duyarlılık üzerine Vivace, Memleketim Memleketim, Promete 1940, Tekir Noktalama İşaretlerini Öğretiyor (Çocuk müzikali-uyarlama), Hesaplaşma, Prof. Nebulus ya da Bilimin Tehlikesi isimli tiyatro oyunlarının yanı sıra radyo ve televizyonlarda oynanan çok sayıda özgün oyunu, “Türk Tiyatrosu Üzerine” adlı bir çalışması, tiyatro sanatı üzerine sanat dergilerinde yayımlanan yazıları, “Can Kızla Türkü Çobanı“ ve “İnsan Terinde Büyüyen Çiçek” adlı iki uzun öyküsü, şiirleri ve kuramsal bir yapıt olan ”Reji Sanatı” adlı kitabı vardır.
Oyunlarının hepsinde egemen tema demokrasi ve düşünce özgürlüğüdür. Giordano Bruno’da, düşünce özgürlüğünün ilk havarisi olarak kabul edilen Bruno’nun 1600 yılında engizisyonca yakılışı; Memleketim Memleketim’de Tan matbaasının 1945’te gericilerce yakılışı, Promete 1940’ta köy enstitülerinin kuruluşu ve yok edilişi, Ramazan’la Cülide’de mafya-devlet sarmalı, İki Kalas Bir Heves’te sansür ve baskı mekanizması, Gerçek Kurbanın Acısı’nda askerî darbe dönemlerindeki idamların ardında bıraktığı izler, Prof. Nebulus ya da Bilimin Tehlikesi’nde ise egemen güçlerle yalanın ilişkisi işlenir. Yaşamı boyunca birçok sivil toplum ve meslek kuruluşunun yönetiminde bulunmuş olan Gökgücü, 2006 – 2020 yılları arasında Tiyatro Oyuncuları Meslek Birliği – TOMEB’in Başkanlığını yapmıştır.
13 Şubat 2020 tarihinde sonsuzluğa uğurladığımız Erhan Gökgücü, bıraktığı eserleriyle, bizlerle olmaya devam edecektir...
Türk oyuncu, yönetmen, sanat
yönetmeni ve yazar.
1971 yılında Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümüne seviye sınavı ile girdi. Ankara Devlet Konservatuvarı Yüksek Bölümünden 1977 yılında mezun oldu. Devlet Tiyatroları’nda önce oyuncu daha sonra yönetmen olarak çalışmalar yaptı. Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü ve Genel Müdür Yardımcılığı görevlerinde bulundu. Yönettiği oyunlar; Rusya, Kanada, Güney Kore, İran ve Kuzey Kıbrıs’ta festivallere davet edildi. Hâlen Devlet Tiyatroları’nda rejisör kadrosundadır ve Devlet Tiyatroları Opera ve Balesi Çalışanları Vakfı Tiyatro Oyuncuları Meslek TOBAV ile Birliği TOMEB kurucusu ve ilk genel başkanıdır. Tamer Levent uzun yıllar Genel Başkanı olduğu TOBAV (Devlet Tiyatroları Opera ve Balesi Çalışanları Vakfı) aracılığıyla tiyatro alanında birçok ilke öncülük etmiştir. Tiyatro alanıyla ilgili Tiyatro Oyuncuları Meslek Birliği’nin kuruluşuna öncülük etmiştir. 2000 yılında TOMEB Başkanlığını üstlendi ve uzun yıllar hizmet ettiği Meslek Birliğimizin Onursal Başkanlığını halen sürdürmekte.
İLK YILLARI VE KARİYERİ
13 Ekim 1950 tarihinde İzmir Karşıyaka’da ağır ceza hâkimi Zeki Bey’le tasarımcı Meral Hanım’ın oğlu olarak dünyaya geldi. Liseyi İzmir Türk Kolejinde okudu. TRT 2’nin sevilen programı Akşama Doğru’nun yapımcı ve sunucusu, televizyon yapımcısı Seynan Levent’le 1982 yılında evlendi. 1984 yılında oğlu Efe ve 1985 yılında kızı Hazel dünyaya geldi. 25 Mart 1994 yılında Devlet Tiyatroları’nda ilk ve son kez yapılan bir uygulama ile seçimle Devlet Tiyatroları Genel Müdürü oldu. 10 Ağustos 1994 yılına kadar yürüttüğü bu görev esnasında Türkiye’de çok ses getiren Sanata Evet projesini hayata geçirdi. Tiyatro kültürünün tanımlanması ve yaygınlaşması doğrultusunda teorik ve uygulamalı çalışmalar yaptı. 2003 yılında Çorlu Belediyesi tarafından adına sahne (Çorlu Belediyesi Tamer Levent Sahnesi) açılan Tamer Levent, Türkiye’de eğitimde drama ve yaratıcı drama çalışmalarını başlattı. Sahneye koyduğu, Ülkü Ayvaz’ın Yeniden Yaratma adlı oyunuyla Devlet Tiyatroları’nın ilk Rusya turnesini gerçekleştirdi.
ÇALIŞMALARI
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde, Eskişehir Anadolu Üniversitesinde, New York Üniversitesi Tiyatro Bölümünde, Berlin Yüksek Sanat Okulu Tiyatro Bölümünde; İngiltere Yorkshire Bretton Hall College’de ve Warwick Üniversitesinde “Yaratıcı Oyunculuk” dersleri verdi. Belçika, Lüksemburg ve Macaristan’da Avrupa Parlamentosu’yla birlikte düzenlenen tiyatro buluşmalarının prensiplerinin oluşturulduğu komitelerde ve organizasyonlarda bulundu, seri atölye çalışmaları yönetti. Fransa ve Tunus’ta uzun süreli atölye çalışmaları yaparak sonuçlarını birer gösteri hâline dönüştüren Tamer Levent, radyo ve televizyonlarda da dizi programlar, drama çalışmaları gerçekleştirdi. TRT Radyo-1’de Gecenin İçinden programında izleyicilerle canlı iletişim programı yaptı. Çin ve Hindistan belgeselleri gerçekleştirdi. Dünyanın pek çok ülkesinde drama atölyeleri yönetti. Bernarda Alba’nın Evi isimli tiyatro oyununun baleye uyarlanmasında, Binnaz Aydan’ın koreografisini yaptığı TV programının reji ve tekst çalışmasını yaptı. Tamer Levent ayrıca FIA (Uluslararası Aktörler Federasyonu) Türkiye Temsilciliğini yürüttü. IATA (Uluslararası Amatör Tiyatrolar Birliği) yönetim kurulu üyeliğinde bulundu. Yerli ve yabancı dergilerde yazıları yayımlandı. Oyunculuk ve yönetmenlik çalışmalarının yanı sıra TOBAV (Devlet Tiyatro Opera ve Balesi Çalışanları Vakfı) Genel Başkanlığını yürüten Tamer Levent, 1984 yılında kurduğu Sanat Kurumu Deneme Sahnesi’nde drama çalışmalarını başlattı.
TİYATRO VE OPERADA ROL ALDIĞI OYUNLAR | |
---|---|
İstanbul Efendisi | Musahipzade Celal, 1975 (Kıbrıs’a moral turnesi yapıldı) |
My Fair Lady (Müzikal) | Bernard Shaw’un Pygmalion adlı eserinden uyarlayan: Alan Jey Lerner, Müzik: Frederick Loewe , 1977 Devlet Tiyatroları Ankara |
İnsandan Kaçan (Mysantrophe) | Moliere, 1977 Devlet Tiyatroları Ankara |
Genç W.’nin Yeni Acıları | Ulrich Plenzdorf, 1977 Devlet Tiyatroları Ankara |
Billy Budd (Yasalar ve İnsan) | Herman Melville, 1978 |
Sultan Kız (çocuk oyunu) | Osman Güngör Feyzoğlu |
Monserrat | Emmanuel Robles, 1979 |
Özgürlüğüne Kavuşturulan Don Kişot | Anatoli Vasilieviç Lunaçarski, |
Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi | Bertolt Brecht, |
Keşanlı Ali Destanı | Haldun Taner, |
Bir Sabah Gülerek Uyan | Necati Cumalı, |
Tam Rolünde | Leonnie Ossowski, |
Ebedî Koca | Victor Heim, |
Burgonya Prensesi Ivona | Witold Gombrowicz, |
Matmazel Helsinka | Georgas Astalos, |
Karacaoğlan | Dinçer Sümer, |
Sanatçının Ölümü | Yılmaz Onay, |
Tartuffe | Moliere, |
Düşler Yolu | Tennessee Williams |
Yaşamaya Dair | Nâzım Hikmet’ten uyarlayan Tamer Levent, |
Ramazan’la Cülide | Erhan Gökgücü, |
Mutlu Yıllar | Peter Turrini, 2008 Beşiktaş Akatlar Kültür Merkezi |
Galilei’nin Yaşamı | Bertolt Brecht, 2008 Devlet Tiyatroları Ankara |
Yalancının Resmi | Memet Baydur, 2009 Mask-Kara Tiyatrosu İstanbul |
Venedik Taciri | William Shakespeare, 2012 Devlet Tiyatroları Ankara |
Rain Man (Yağmur Adam) | Dan Gordon, 2013 Tiyatro Keyfi İstanbul |
Kuvayi Milliye (Kurtuluş Savaşı Destanı) | Nâzım Hikmet, 2014 Tiyatro 2000 İstanbul |
Küheylan | 2016, Müstesna Tiyatro, Peter Shaffer |
YÖNETTİĞİ OYUNLAR VE OPERALAR | |
---|---|
Bir Elin Nesi Var (çocuk oyunu) | Muharrem Buhara |
Bütün Dünya Oyun Sahnesi | Tamer Levent |
Bernarda Alba’nın Evi | Federico Garcia Lorca (Binnaz Aydan koreografisi ile TV dans tiyatrosu projesi) |
Yeniden Yaratma-oyun | Ülkü Ayvaz, ilk SSCB turnesi |
Önce İnsan | Yılmaz Karakoyunlu (Kanada turnesi) |
Masal Kadınları | Tamer Levent (Güney Kore,İran turnesi) |
Carmen | Georges Bizet, İzmir Devlet Opera ve Balesi |
Mança’lı Adam | Don Kişot, Mersin Devlet Opera ve Balesi |
Yaşamaya Dair | Nâzım Hikmet (senaryo), Ankara Devlet Opera ve Balesi (Bu tek kişilik oyunun müziklerini Ali Aykaç yaptı ve Tamer Levent opera orkestrası eşliğinde kendisi oynadı.) |
Caligula | Albert Camus |
Bakhai | Euripides |
Kalpaklılar | Samim Kocagöz’den uyarlayan Tamer Levent |
Ney Dans Prodüksiyonu | Tamer Levent (senaryo), (Tamer Levent’in rejisörlüğünü ve sanat yönetmenliğini yaptığı bu gösteri bütün dünyayı dolaştı.) |
Ferhat ile Şirin | Nâzım Hikmet, Ankara |
Domuz Ahırı | Athaol Fughart, İzmir Sahne Tozu Tiyatrosu |
Midas’ın Kulakları | Güngör Dilmen, Konya Konya Devlet Tiyatrosu |
Yalancının Resmi | Memet Baydur, İstanbul, Mask-Kara Tiyatrosu |
Ölümü Yaşamak | Orhan Asena, Diyarbakır Devlet Tiyatrosu |
Ak Kartalın Oğlu Gılgameş | Orhan Asena, Diyarbakır Devlet Tiyatrosu, 2012 (Oyun Orhan Asena Sahnesi açılışı için sahneye koyuldu.) |
YAZDIĞI OYUNLAR | |
---|---|
Bütün Dünya Bir Oyun Sahnesi | |
Ya Tutarsa | |
Karısına Göre Bir Halk düşmanı | |
Anla Beni | |
Masal Kadınları |
FİLMOGRAFİSİ | |
---|---|
Tatlı Rüyalar | 1997 - Ahmet Akbayır |
Yazılar Filmatik | Yılmaz Onay’ın romanından 1998 yılında Altuğ Savaşal senaryosu ve rejisi ile çekildi. |
Sam Rüzgarı | (Polonya) |
Gülpare | |
Yaralı Yürek | |
Vazgeç Gönlüm |
Akşamdan Kalma | 2008 - Ali Haydar |
Akşamdan Kalma 2 | 2010 - Ali Haydar |
Kılıç Günü | Celal Kızıltan |
Akşamdan Kalma 3 | 2012 - Ali Haydar |
Tepenin Ardı | Emin Alper, 2012 (2012 Berlin Film Festivali, Forum bölümünde (Caligari Film Prize)[1] en iyi film seçildi. İstanbul Film Festivali’nde[2] en iyi film seçildi. 6. Asya Pasifik Sinema Akademi Ödülleri’nde (APSA) en iyi konulu film seçildi |
Ayaz | Hakan Kurşun, 2012 |
Atlılar | Muharrem Gülmez, 2012 |
İzzet Kaptan ve Oğlu | Mesut Uçakan |
Su ve Ateş | 2013 - Özcan Deniz |
Yunus Diye Göründüm | Kürşat Kızbaz |
Simindis Kundzuli (Mısır Adası) | Giorgi Ovaşvili, 2014, Gürcistan Karlovy Vary en iyi film ödülü, |
Fatih | Kanal D, Ali Kuşçu rolünde |
Kış Uykusu | 2014 - Nuri Bilge Ceylan (2014 Cannes Film Festivali Altın ve FIPRESCI En İyi Film ödülünü aldı. |
Bana Artık Hicran De | Kanal D, 2014 |
“simindis kundzuli” (Mısır Adası) | 2014, Gürcü filmi, asker rolünde, 2014-2015 Oscar ödüllerinde yabancı film dalında ilk 9’a girdi. |
Misafir | Mehmet Eryılmaz, 2015, iptal olan İstanbul Film Festivali, yarışma adaylarından |
Aşk Yeniden | FOX, 2015-2016 |
Ertuğrul 1890 | Süleyman Bey, 2015 |
Cesur ve Güzel | Star TV, 2016-2017 |
İstanbullu Gelin | Star TV, 2017 |
Yol Arkadaşım 2 | Şükran, 2018 |
Çiçero | 2019 |
Maria ile Mustafa | ATV, 2020 |
Menajerimi Ara | Star TV, 2021 |
Camdaki Kız | Kanal D, 2021-günümüz |
Kendi Yolumda | 2022 |
Tek | 2022 |
Hiç - (Adem Tek) | Yakında |
ULUSLARARASI JÜRİ ÜYELİĞİ | |
---|---|
7. Asya Pasifik Sinema Akademi Ödülleri (APSA) Jüri Üyesi | |
Ankara kısa film jüri üyeliği, 2014 AB iş birliği ile |
UYARLAMALARI | |
---|---|
Efruz Bey - Ömer Seyfettin, Sıfırdan Yayınları | |
Ben ki Abdülcanbaz, Sıfırdan Yayınları |
KİTAPLARI | |
---|---|
Niçin Tiyatro (Makaleler), Gündoğan Yayınları | |
Ya Tutarsa (oyun), Mitos - Boyut Yayınları | |
“Niçin Tiyatro'dan "Sanataevet"e, Artshop Yayınları, Ağustos 2021 ISBN |
ÖDÜLLERİ | |
---|---|
45. Ankara Sanat Kurumu Tiyatro Ödülleri 2009, "En İyi Erkek Oyuncu" ödülü (Galileo Galilei - Galileo'nun Yaşamı) | |
6. Asya Pasifik Sinema Akademi Ödülleri'nde (APSA); Tepenin Ardı isimli sinema filminde oynadığı rol ile diğer iki ülke adayı ile birlikte en iyi erkek oyuncu adayı seçildi. | |
24. Ankara Film Festivali'nde, Tepenin Ardı isimli sinema filminde oynadığı rol ile en iyi erkek oyuncusu seçildi. | |
3. Malatya Film Festivali'nde, Tepenin Ardı isimli sinema filminde oynadığı rol ile, diğer rol arkadaşları, Mehmet Özgür, Reha Özcan, Berk Hakman ve Furkan Berk Kiran ile birlikte en iyi erkek oyuncu seçildi. | |
81. Dil Bayramı Onur Ödülü 2013 Dil Derneği | |
20. Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri Seçici Kurul Özel Ödülü (Kış Uykusu) | |
4. Yeni Dergi Tiyatro ödüllerinde 2016 Onur Ödülü | |
2016 İsmet Küntay Onur Ödülü | |
TAKSAV 21. Uluslararası Ankara Tiyatro Festivali "Festival Onur Ödülü" 2016 |